lørdag den 22. november 2014

Hue i lækkert uld.. DIY :)

Jeg har for nyligt hæklet en hue med inspiration fra Lutter Idyl. I kan se opskriften her..

Jeg har hæklet i tykkere garn end i opskriften - jeg faldt over det lækreste økologiske, italienske uld så det købte jeg og så gik jeg ellers i gang med huen.. :)

Jeg har hæklet med nål nr. 5 og derfor er antallet af masker jeg starter med samt antallet af rækker også noget anderledes ift. Lutter Idyls opskrift.. 

Min opskrift er som følger:

Slå 60 lm op på nål nr. 5
Række 1: Lav 2 lm til at vende med, hækl derefter halvstangmasker i alle masker (= 60 halvstangmasker)
Række 2: Lav 2 lm til at vende med, hækl derefter en halvstangmaske i bagersted maskeled rækken ud (=60 halvstangmasker)
Række 3-50: Gentag række 2.

Dernæst er huen hæklet sammen med fm. Toppen syede jeg bare sammen.  

Med de 60 lm. bliver huen lang nok til at kanten kan foldes og at huen samtidig hænger lidt bag på.. Jeg synes den ser mest færdig ud når kanten er foldet op og samtidig kan jeg rigtig godt lide når huer hænger lidt i toppen.. :)

Jeg vil rigtig gerne have sat en pels kvast på i huens top - sådan en har jeg bare ikke lige fået skaffet mig endnu.. 

Sådan ser min fine hue altså ud .. Jeg er rigtig glad for den .. :)





Jeg undskylder i øvrigt for den dårlige billedkvalitet - der var ingen hjemme til at hjælpe mig med fotografierne - så det er selfie-style med Ipad.. ;) 

4 kommentarer:

  1. Lige den opskrift jeg længe har ledt efter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk - det er jeg glad for at høre.. :)

      Slet
  2. Den er super fed, den kan jeg godt forstå du er glad :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. :) Den blev indviet i går - det var et hit :)

      Slet