onsdag den 1. oktober 2014

Frøen Frede.. :)

Denne lille frø er lige hoppet af nålen.. 


Opskriften er fra Drops og du kan finde den her..

Jeg har brugt bomuldsgarn fra Hjertegarn og hæklet med nål nummer 3. Jeg har hæklet i disse to farver;

Den pistachiegrønne er nummer 7100
Og den lysegrønne er nummer 7030..

Med dette garn og nål 3 bliver frøen ca. 19 cm lang (inkl. krone).. 
Jeg har brugt pudefyld fra Ikea puder til at fylde frøen ud med. :)

Jeg synes han er lidt sød og som det fremgår af titlen, har jeg døbt ham Frede.. ;) 

Ofte finder jeg opskriften på bamser som jeg bare synes er rigtig søde.. Når jeg så selv hækler dem, synes jeg ikke altid jeg kan få helt samme søde udtryk frem i dem som billedet på opskriften viser.. Derfor finder jeg af til på lidt justeringer og tilføjelser, som lige giver det sidste.. 

F.eks. har Frede fået en charmeklud om halsen og en krone på hovedet.. Hvis man kysser ham, bliver han måske til en prins? ;) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar