tirsdag den 9. september 2014

Så er puden færdig.. :)

Så blev puden færdig.. Ligesom med tæppet er jeg super glad for resultatet..

Da jeg havde hæklet lapperne sammen til forstykket og bagstykket hæklede jeg først en omgang med fm omkring hvert stykke. Dernæst hæklede jeg to omgange med stgm ligesom på tæppet. Så hæklede jeg forstykke og bagstykke sammen med en omgang fm, bortset fra en åbning i bunden, så betrækket her kan tages af og vaskes om nødvendigt.. 

Derefter hæklede jeg viftekanten hele vejen rundt. Da jeg nåede til åbningen hæklede jeg kun gennem maskerne på forstykket. Jeg vil sy to knapper på bagstykket ved åbningen. To af "vifterne" fungerer nemlig som løkker, der kan sættes omkring knapperne - så betrækket er lukket omkring puden. Jeg har i disse to vifter hæklet 5 stgm efterfulgt af 3 lm og dernæst endnu 5 stgm. 

Tryk HER for at finde opskriften på tæppet.. Så er der både opskrift på lapper, viftekant og sammenhækling.. :) 


Her kan I se lidt billeder af puden og af tæppet.. :) 



























Ingen kommentarer:

Send en kommentar