lørdag den 27. september 2014

Elefanten Eddy.. :)

Eddy kom for nyligt til verden..

De første dage af hans liv havde han dog ingen øjne. Jeg synes det er så svært at hækle nogle søde øjne, så jeg havde lige brug for lidt betænkningstid ift. hvilke øjne Eddy skulle have :)

Filt blev resultatet.. Og jeg synes egentlig det er blevet meget godt. Øjnene har bare så stor betydning for udtrykket på de ting man laver og det ville bare være så ærgerligt at få lavet nogle der ikke var lige så søde som Eddy er i sig selv . :)

I opskriften foreslog de knapper eller perler som øjne, men når det er en bamse til et barn, er jeg ikke så vild med den slags, der er så nemt for små babyfingre at få fat i, hive af bamsen og putte i munden. 

Jeg har hæklet efter denne opskrift fundet på SuperBrugsens hjemmeside. Hovedet blev lidt improviseret, da jeg ikke kunne få maskeantallet i opskriften til at gå op. 

Ganske sød er han da blevet.. :)





Jeg har givet Eddy en lille fiks frisure - det stod godt nok ikke i opskriften, men jeg synes han ser lidt mere kær ud med den strittende frits end med et helt skaldet hoved.. :)

Nu skal han gives væk til søde Oliver, som er den dreng jeg babysitter her i Rom.. Jeg håber den vil gøre lykke .. :) 


2 kommentarer:

  1. Hvor er han bare fin - med strithår og det hele!

    SvarSlet
  2. Hehe tak.. :) Synes strithåret passede ham bedre end den skaldede isse.. ;)

    SvarSlet