torsdag den 30. maj 2013

Flagranke

Jeg har lavet en flagranke til at pynte på vores karlekammerskab i stuen.. 

Opskriften har jeg fundet på Karen Klarbæks blog, lige her.. :) 

Da jeg fandt opskriften, kunne jeg læse mig til, at flere der havde forsøgt sig med den oplevede, at deres flag blev lidt hakkede i splitten.. Og det samme blev mine.. ;) Jeg har løst problemet ved, at lave en kant med fastmasker hele vejen rundt om flaget.. :) Det synes jeg egentlig giver et ganske godt resultat ..

Uden kanten af fastmasker..


Med kanten af fastmasker

"Korset" er lavet med kædesting og det kan du se, hvordan man gør lige her .. Det er igen Karen Klarbæk, der har lavet en guide til det .. :) Jeg har aldrig lavet kædesting før, så guiden var meget behjælpelig.. Kædestingene er dog stadig ikke det jeg vil kalde ensartede, men man skal vel starte et sted.. ;)
Jeg har hæklet flagene i lidt forskellige farver for at det ikke kom til at ligne julepynt - og ja, så er jeg jo bare generelt ret vild med farver .. Mange farver! :)

Til jul vil jeg rigtig gerne have en flagranker i mine vinduer.. Der er længe til jul, men jeg går nu alligevel så småt og tænker på, om jeg selv skulle forsøge mig med en opskrift.. Flagene til mine vinduer må nemlig meget gerne være lidt større end disse.. :) 

Det kan være det bliver det næste projekt og så lover jeg en DIY her til bloggen (Hvis altså det lykkes..) :)

Sådan så det ud, da flagranken kom på plads.. :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar